دعای مشلول - همراه قلم هوشمند(بدون اینترنت) 1.3google Apk

دعای مشلول - همراه قلم هوشمند(بدون اینترنت) 1.3google icon
Requires: Android 4.1 and up
Curent version: 1.3google
Updated: 08.05.2020
Price: Free
Size: 7.39 Mb
Download: 49

Rate saved, Thank!

4.8 (1 votes)

Description of دعای مشلول - همراه قلم هوشمند(بدون اینترنت)

دعای مشلول چه دعایی است؟
دعای مشلول یا دعای «الشاب المأخوذ بذنبه»، دعایی نقل شده از امام علی(علیه السلام) است. امام، این دعا را به جوانی که دستش به نفرین پدر شَل شده بود یاد داده و فرمود هرگاه فرد باایمانی خالصانه خدا را با این دعا بخواند دعایش مُستجاب می‌شود. جوان مشلول با خواندن این دعا به دست پیامبر اسلام شفا یافت. مشلول به معنی کسی است که بخشی از بدن او شَل شده است.

ـــــــ
راز شگفت انگیز دعای مشلول از زبان امام حسین علیه السلام:
در باب راز دعای مشلول باید گفت امام حسین علیه السلام می فرماید: من با پدرم در شب تاریکی خانه خدا را طواف می کردیم. کنارخانه خدا خلوت شده بود و زوار به خواب رفته بودند که ناگهان ناله جانسوزی به گوشمان رسید. شخصی رو به درگاه خدا آورده و با سوز و گداز خاصی ناله و گریه می کرد.

پدرم به من فرمود:ای حسین! آیا می شنوی ناله گنهکاری که به درگاه خداوندپناه آورده و با دل شکسته اشک پشیمانی فرو می ریزد. برو او را پیدا کن و نزد من بیاور.

امام حسین علیه السلام می فرماید:در آن شب تاریک دور خانه خدا گشتم. او را در میان رکن و مقام در حال نماز یافتم.

سلام کردم و گفتم:ای بنده پشیمان گشته! پدرم امیرالمؤمنین تو را می خواهد. با شتاب نمازش را تمام کرد. او را محضرپدرم آوردم حضرت دید جوانی است زیبا و لباس های تمیز به تن دارد. فرمود:
ـ توکیستی؟

عرض کرد: من یک عربم.

پرسید: حالت چطور است ؟ چرا با آهی دردمند وناله ای جانگداز گریه می کردی؟

عرض کرد:یا امیرالمؤ منین! گرفتار کیفر نافرمانی پدرم گشته ام و نفرین او ارکان زندگیم را ویران ساخته و سلامتی و تندرستی را از من گرفته است. پدرم فرمود:قضیه تو چیست؟

گفت :من جوانی بی بند و باربودم. پیوسته آلوده معصیت و گناه بودم و از خدا ترس و واهمه نداشتم. پدر پیری داشتم که نسبت به من خیلی مهربان بود. هر چه مرا نصیحت می کرد به حرف هایش گوش نمی دادم.

هر وقت مرا نصیحت و موعظه می کرد، آزرده خاطرش نموده و دشنام می دادم وگاهی کتک می زدم. یک روز مقداری پول در محلی بود، به سویش رفتم تا آن پول رابردارم و خرج کنم. پدرم مانع شد و نگذاشت. من هم از دستش گرفته او را محکم به زمین زدم. دست هایش را روی زانو گذاشت. خواست برخیزد، اما از شدت درد و کوفتگی نتوانست از زمین بلند شود. پول ها را برداشتم و به دنبال کارهای خود رفتم و در آن لحظه شنیدم که همه آمال و آرزوهایش نسبت به من بر باد رفته و در آخر به خدا سوگندخورد که به خانه خدا رفته و درباره من نفرین می کند. به خدا قسم! هنوز نفرینش به پایان نرسیده بود که این بدبختی به سراغم آمد و تندرستی از من گرفته شد.

در این هنگام پیراهنش را بالا زد و یک طرف بدنش را فلج دیدیم. جوان سخنانش را ادامه داد و گفت:پس از این قضیه از رفتار خود سخت پشیمان شدم. پیش پدرم رفته، معذرت خواستم، ولی او نپذیرفت و به سوی خانه خود حرکت کرد. سه سال با این وضع زندگی کردم تا اینکه سال سوم موسم حج درخواست کردم به خانه خدا مشرف شده، در آن مکان که مرا نفرین کرده، برای من دعای خیر نماید. پدرم محبت کرد و پذیرفت. به سوی مکه حرکت کردیم تا به بیابان سیاه که رسیدیم. شب تاریک بود. ناگهان پرنده ای از کنار جاده پرواز کرد. براثر سر و صدای بال و پر او شتر پدرم رمید و او را به زمین انداخت.


طریقه های رایج ختم دعــای مشــلول:
چهل روز روزی 1 بار
بیست روز روزی 2 بار
هفت روز روزی 3 بار

ــــــــــــــــــــ
آثار و برکات:
در این دعا 255 بار اسامی خاص خدا به کار رفته که طبق روایتی اسم اعظم خداوند در آن است، نامی که با آن:

هر دعایی به استجابت میرسد یعنی:
هر بیماری شفا میابد،
هر نیازی برآورده میشود ،
هر شکسته ای ترمیم میشود ،
هر بینوایی به نوا میرسد ،
هر بدهکاری ادا میشود ،
هر چشم زخمی رفع میشود ،
هر گناهی آمرزیده میشود ،
و هر عیبی پوشیده میماند ،
هر بخت بسته ایی گشایش ایجاد میشود ،
هر گمراهی به راه خدا کشانده میشود،
و هر کاهل نماز و سست دینی به سوی خدا کشیده میشود،
هر که از شیطان پلید و سلطان زور گو در هراس باشد با این دعا ایمنی مییابد.

ـــــــــــــــــــــــــ
منابع و مستندات:
۱. مهج الدعوات، سید ابن طاووس، ص۱۵۳.
۲. البلد الامین و الدرع الحصین، ص۳۳۶.
۳. بحار الانوار، مجلسی، محمد باقر، ح۹۵، ص۳۹۸.

Read more...

Images

Share this App

Similar apps

About Privacy Policy Feedback Report a policy violation