دعای طلب رزق - همراه قلم هوشمند(بدون اینترنت) 1.3google Apk

دعای طلب رزق - همراه قلم هوشمند(بدون اینترنت) 1.3google icon
Requires: Android 4.1 and up
Curent version: 1.3google
Updated: 08.05.2020
Price: Free
Size: 4.83 Mb
Download: 126

Rate saved, Thank!

4.8 (1 votes)

Description of دعای طلب رزق - همراه قلم هوشمند(بدون اینترنت)

دعای حسن المعیشه (طلب رزق) چه دعایی است؟
مساله رزق پر رونق و حلال یکی از خواست های مومنان است. خدای متعال و اهل بیت او نیز به این نیاز و درخواست بشر بی توجه نبوده اند. یکی از ادعیه ای که از ناحیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به همه مومنان و نیازمندان تعلیم شده، دعای حسن المعیشه است. دعایی که کلینی ره از راویان جلیل القدر شیعه که در عصر غیبت صغری می زیسته آن را مورد توجه خاص قرار داده و در کتاب شریف کافی آورده است.
این دعا را ابو بصیر صحابی خاص و مورد وثوق امام، از امام صادق علیه السلام نقل می کند و ایشان نیز با علم امامت به ما خبر می دهند که جد بزرگوارشان امام سجاد علیه السلام برای طلب روزی و برکت در معیشت و اقتصاد اینگونه از خدای خود طلب می نموده است.
قرائت یک دعا از ناحیه امام سجاد علیه السلام و نیز تاکید مجدد بر آن توسط سومین نسل او یعنی امام صادق علیه السلام، نشان از اهمیت و تاثیرگذاری این دعا بر مقدرات زندگی انسان دارد.
مرحوم محدث قمی در بخش باقیات الصالحات کتاب مفاتیح الجنان، در باب چهارم، فصل پنجم به «دعاهای وارده برای رزق و روزی» ، این دعا را نقل از امام صادق علیه السلام ذکر کرده است.

ــــــــــــــــــــــــــــ
زمان خواندن دعا:
مطابق روایات معصومین بهترین اوقات دعا عبارتند از:
ـ امام صادق علیه السلام: بر شما باد به دعا کردن بعد از نمازها چه اینکه چنین دعاهایى مستجاب است.
ـ امام باقر علیه السلام: همین که شب جمعه فرا رسد خداوند عزوجل مى فرماید: آیا دعا کننده اى هست که جوابش دهم . آیا درخواست کننده اى هست که عطا کنم او را. آیا استغفار کننده اى هست که بیامرزم او را. آیا توبه کننده اى هست که توبه اش را بپذیرم .
ـ پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله : بهترین وقت دعا سحرگاهان است .

در نتیجه وقتی که این ایام و اوقات مبارک در یک زمان جمع شود بهترین زمان برای دعای معراج و امید استجابت بیشتر خواهد بود. باذنه و منه.

ــــــــــــــــــــــــــــ
آداب خواندن دعا:
ـ امام صادق علیه السلام: اگر کسى از شما بخواهد داراى حالتى شود که همه خواسته هایش را خداوند برآورد باید از همه مردم ناامید باشد و هیچ امیدى جز خداوند نداشته باشد پس اگر خداوند چنین حالتى را در قلب او بیابد چیزى از خدا نخواهد مگر اینکه برآورد.
ـ پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله: شخصى به پیغمبر صلى الله علیه و آله عرض کرد دوست دارم دعایم مستجاب شود. حضرت فرمود: خوراک خود را پاک کن و سعى کن حرام وارد شکمت نشود.
ـ امام صادق علیه السلام: هنگام دعا قلب خود را متوجه خدا گردان و چنان گمان داشته باش که خواسته ات در آستانه در حاضر و آماه است .
ـ پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: دعا کنید در حالى که یقین و اطمینان داشته باشید که دعاى شما مستجاب خواهد شد.

Read more...

Images

Share this App

Similar apps

About Privacy Policy Feedback Report a policy violation